Vaggerydstravet 28/4

Kategori: Travfoto Kommentarer (2)

Utrustning: Nikon D300S & Nikon 50mm 1.4G + Nikon 70-200 2.8 ED VR II

De översta bilderna är på den snygga valacken Ego Nalan som ägs av en vän till mig. Jag följde med till Vaggeryd för att fotografera honom och hans ägare i montéloppet (som han blev placerad 4a i!). Vi tog den bilden mest i förbifarten innan han skulle lastas. Jag var tvungen att visa den då han är så snygg.
 
Resterande bilder är då alltså på lite andra travhästar från defilering och lopp. Det här, ska ni veta, är vad jag brinner för. Att fotografera trav är nog det roligaste som finns. Travnörden i mig vaknar verkligen till liv & att få föreviga det på bild är oslagbart. Givetvis saknar jag att jobba med travhästar lika mycket varje gång även om det är extremt roligt att stå bakom kameran. Denna dag var det dessutom underbart väder och för första gången på väldigt länge hade jag tillgång till annat än mottljus. Det är synd att jag måste visa dem i sådant litet format i bloggen, för den riktiga känslan och det där extremt kraftfulla försvinner lite grann. Min favorit är nog ändå den nedersta fuxen eftersom att den är tagen i loppscenariot.

Kommentarer

  • Elin Wåhlin säger:

    För att du e hästfotograf.. så ehm... t.o.m ja tar finare bilder :/

    2013-05-07 | 13:04:36
    Bloggadress: http://fotoelinwahlin.blogg.se
  • ellen säger:

    kul att någon annan också tycker om travsporten!! :D

    Svar: Jaaa eller hur! Trav är bäst, så är det ;) Så här kommer publiceras mycket sådant emellanåt!
    Malin Wengdahl

    2013-05-07 | 20:57:31

Kommentera inlägget här: