Kvällstankar

Kategori: Övrigt foto Kommentarer (3)

Nikon D300s & Sigma APO HSM 70-200 2.8 Macro / ISO 400 / f2.8 / 1/640 sek

Jag vet att jag inte är överdrivet personlig i bloggen. Jag har valt bort det ganska så medvetet - det har främst varit mina bilder jag vill dela med mig av. Jag har aldrig varit någon överdrivet bra bloggare ;) Dessutom har det varit kul att via sina egna bilder få chansen att inspireras av andra. Det är nog det bästa med det hela. Alla fina bilder och inspiration ni ger mig!
 
Bilden är tagen för snart ett år sedan. Detta var min andra fotografering som var mot en kund - min första mot någon jag inte kände. När jag kikar tillbaka inser jag att jag har utvecklats en hel del. Jag vet mycket mer om min kamera än då & jag vet mycket mer om hur jag ska uttnytja ljus & vinklar. Men ibland känns det som att man har så långt kvar. Jag kan erkänna att jag allt som oftast bara är "nöjd" med bilderna från en fotografering. Jag vet ju självklart att jag aldrig kommer bli fullärd. Så är det med allt i princip. Det är bara det att jag har sådana otroliga krav på mig själv. Vad jag än gör, så vill jag göra det bäst. Under året har jag lärt mig hantera det bättre. Men det händer ofta att jag ifrågasätter min förmåga.

Jag vill berätta det för att ni är så himla många som är grymma där ute. Jag kan tänka mig att många känner som mig och kan relatera till det. Jag vill bara ge er en peppkram & jag kan säga att många av er är andledningen till att jag känner såhär eftersom att det ibland känns som att alla är så mycket bättre än mig. Men man ska inte jämföra sig med andra.

Vad jag kan trösta mig med är att det känns som jag har börjat hitta en röd tråd i mina bilder. Kanske inbillar jag mig, men jag vet mer hur jag vill att mina bilder ska vara & vad de ska förmedla. Visst är det kul att utvecklas? Gör mig en tjänst och kolla på er egen utveckling!

Kommentarer

  • Yrsa | Wild hoofbeats säger:

    Wow! Vilken otroligt häftig häst!

    2014-01-30 | 16:21:29
    Bloggadress: http://wildhoofbeats.blogg.se/
  • Mira säger:

    Känner verkligen igen mig, var som att läsa orden direkt ur mina tankar. Du har en poäng men oavsett nivå/utvecklingskurva) jämför man sig alltid med andra. Synd men sant. Men man kan som du säger alltid förbättras och se ljusa punkter med det man älskar mest.

    Svar: Absolut! Det är en svår balansgång det där. Men viktigt att inte jämföra sig med andra så kanske ska man när man hamnar i sådana svackor - försöka se kritiskt på sina egna bilder och ta fram vad som är bra gjort med dem!
    Malin Wengdahl

    2014-02-01 | 09:30:08
    Bloggadress: http://miranyberg.blogg.se
  • Rebecca Tengström - Fotoblogg säger:

    Fin bild!

    Håller med det är svårt att känna sig helt nöjd för man vill alltid bli bättre.. För mig går det i vågor, ibland kan man verkligen känna sig helt värdelös och ibland känns det som man kommit nånstanns. Sen är det ju svårt att inte jämföra sig med andra.

    Svar: Så himla sant det du skriver. Världen är ju full av bra fotografer, så det finns ju liksom där hela tiden. Men man får helt enkelt försöka köra sitt egna race - ingen är ju den andre lik, det skulle vara otroligt tråkigt. Men det är skönt att höra att man inte är själv om att känna så.
    Malin Wengdahl

    2014-02-03 | 12:20:21
    Bloggadress: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här: