Lördag

Kategori: Övrigt foto Kommentarer (3)

Nikon D700 & Nikkor 70-200 2.8 ED VR ll

Lördag & jag ska iväg på ännu en hästfotografering. Sitter mest och väntar på att tiden ska gå, objektiven är redan putsade och cd-skivan som ska hålla mig sällskap på den lite längre färden är färdigbränd.
 
Några domherrar satt utanför mitt sovrumsfönster igår, så jag tog en liten bild. Jag har faktist funderat på om man ska börja fota fåglar lite, som ett sidoprojekt. Bara gå ut i naturen och njuta & försiktigt smyga på fåglar. Kan va nåt!

Kommentarer

  • ELINA säger:

    Domherrar är så jäkla fina! Hade faktiskt också turen att se några i år :)

    Har faktiskt också funderat på att börja fota fåglar! Eller ja, det är kanske snarare en grej jag VILL börja göra. Har alltid älskat fåglar, men just nu bor jag så jäkla olägligt så det är knappt ens skator här. Så det får vänta tills jag och karln flyttat ut i bushen :(

    Svar: Kul! De dyker upp sådär bara ibland har jag märkt. Men usch, är det SÅ dåligt med fåglar där du bor? Du bor i stockholm va? Finns det inte småskogar där det kan finnas lite annat? Låter lite trist :D
    Jag är säkert på en liten utmaning när du känner att du har möjlighet.. så att man ser till att verkligen börja göra det. Har funderat läääänge! Och har man någon att göra det med så blir det ju enklare att komma igång ;)
    Malin Wengdahl

    2014-01-11 | 16:13:55
    Bloggadress: http://thoughtsinreverse.blogg.se/
  • ELINA säger:

    Ja, har märkt det! Har säkert inte sett några på flera år innan de jag såg nyligen. Men de är ju så jäkla fina! :D
    Ja, jag bor på 13 våningen så här syns inte många fåglar.... förutom kanske några fiskmåsar på sommaren, hahah. Men jo, "skog" finns det, men inte sådär jättenära så att jag kan ta en promenad och fota.

    Jo men det vore skitkul! Då kanske jag får tummen ur... :D Och då kanske jag får användning av alla mina fågelskådarböcker mina föräldrar köpte åt mig när jag var yngre och ville bli fågelskådare... hahahah!

    Svar: Hahaha! Det kommer fan sluta med att du slutar fota galopp och blir nördig fågelfotograf. Lovar!
    Malin Wengdahl

    2014-01-12 | 20:35:51
    Bloggadress: http://thoughtsinreverse.blogg.se/
  • ELINA säger:

    Hahaha skulle inte förvåna mig ett dugg!!

    2014-01-12 | 21:00:15
    Bloggadress: http://thoughtsinreverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här: