Yellow #2

Kategori: Hästfoto Kommentarer (2)

Nikon D700 & Nikkor 70-200 2.8 ED VR ll

Kommentarer

  • Annika säger:

    Så fina bilder :)

    2014-01-18 | 11:05:25
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
  • Mira Nyberg säger:

    Jag tänkte bara höra med dig! När du fotar hästbilder (jag är själv hästfotograf) brukar du låsa din autofokus till en punkt eller brukar du ha följande autofokus? Jag brukar fota med 3D följning med min D300. Jätte tacksam för svar! :) Du är grym!

    Svar: Tack så mycket :)
    Jag fotar med en fokuspunkt åt gången, men jag använder AF-C (dvs följande fokus) när jag fotar hästar i rörelse.. Skulle jag låsa fast fokusen, då skulle jag typ bara få en skarp bild av många om jag inte är jättesnabb att sätta om fokusen - och då hänger ju inte kameran alltid med. Däremot använder jag AF-S (alltså jag låser fokuspunkten) när jag tar porträtt.

    Hade D300s innan & testade 3D-följning men jag fastnade aldrig riktigt för det :)
    Malin Wengdahl

    2014-01-20 | 17:22:15
    Bloggadress: http://miranyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här: