Hej hej!

Kategori: Hästfoto Kommentarer (3)

 
Ledsen för tystnaden här. Men i torsdags vaknade jag upp med halsont och huvudvärk. Detta har lett till att jag har suttit här hemma med halsfluss i flera dagar. Så trist! Min hemsida är förövrigt klar snart, då blir det en ny blogg! :) Med ny hemsida kommer en uppdaterad portfolio. Jag drar mig verkligen för att sammanställa den - kan inte bestämma mig vilka av mina bilder som är bäst. Dessa i kollaget över är inte nödvändigtvis sådana jag tycker platsar där utan det var ett litet kollage jag gjorde som test till hemsidan.
 
Har ni tips vad man ska tänka på när man väljer ut portfoliobilder? Jag vet väl kanske hur man ska tänka, men det är det där att välja också..

Kommentarer

  • Annika säger:

    Så fina bilder!

    Svar: Tack! :)
    Malin Wengdahl

    2014-03-25 | 21:51:40
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
  • Zandra säger:

    Ser fram emot nya hemsidan =)
    Jag har också svårt att välja bilder till porfolio men mitt hetaste tips är att välja dina favoriter, tänk inte på vad andra vill se eller vilka du borde visa upp, visa dom du tycker lite extra om och som visar dig och din bildstil=)

    Svar: Vad kul att du gör det :) Tack för tipset! Jag tror att oftast får man lära sig också att man ska tänka på vad andra gillar, du vet uttrycket "kill your darlings". Men som du säger är det ju ens egna stil och bildseende man ska visa.
    Malin Wengdahl

    2014-03-25 | 23:17:13
    Bloggadress: http://zahlo.se
  • Rebecca säger:

    Vad jag känner när jag tittat på andras portfolio, är att man inte bör visa för många bilder från samma fototillfälle. Bilder från tävling är ju helt ok, för då är det ju många olika ekipage, men annars, om man varierar motiven så känns det som om man har varierat sig lite mer och det visar på erfarenhet. Jag själv föredrar också portfolier där man varierar mellan närbilder/detaljer och vanliga porträtt och rörelsebilder :). Brukar bli fräckt!

    Svar: Precis, jag håller helt och fullt med dig! Varje gång jag tittar igenom en portfolio och den innehåller flera stycken från samma tillfällen så blir jag lite mindre intresserad. Det är ju inte riktigt en portfolios uppgift :) Då känns det mer som ett galleri. Variation är viktigt ja! :)
    Malin Wengdahl

    2014-03-26 | 08:06:16
    Bloggadress: http://rebeccafroden.blogg.se

Kommentera inlägget här: