ray of light

Kategori: Hästfoto Kommentarer (3)

Nikon D300S & Nikkor 50mm AF-S 1.4G

Kommentarer

  • Becka [fotoblogg] säger:

    Gud så fina bilder. ♥

    2013-08-11 | 21:37:53
    Bloggadress: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
  • Anna säger:

    Riktigt snyggt! Skulle jag kunna tänka mig att ha på väggen! :)

    Svar: Tack så jättemycket, vad roligt! :)
    Malin Wengdahl

    2013-08-13 | 12:01:42
    Bloggadress: http://blog.annaattlid.se
  • Filippa säger:

    Vilka fantastiskt fina bilder du tar verkligen! Kom in på din sida efter gaedingakeppni-SM då jag vann en bild av dig, men kommer absolut fortsätta följa denna blogg, så kul att se såna fina bilder!

    Har en fråga om objektiv som jag tänkte du kanske kunde svara på? Jag har en nikon d90 och är ute efter ett objektiv som tar bra bilder i rörelse och på något längre håll (fotar främst under islandshästtävlingar). Ser att du använder ofta samma när du fotar rörelsebilder? Är de att rekomendera? :)

    Svar: Tack så jättemkt Filippa, det värmer verkligen! :) Jag får se till att uppdatera lite oftare då med andra ord.
    Jag kan rekommendera den typen av teleobjektiv som jag fotar med :) Brännvidden 70-200 är bra att ha när man fotar häst, 70-300 fungerar givetvis också jättebra! jag har bländare 2.8, ganska ljusstarkt också. Tyvärr är det ett dyrare objektiv, men du kan säkert hitta något till ett vettigt pris som inte är lika ljusstarkt, men som har det zoomomfånget du önskar! Vill du inte ha Nikons egna (som brukar vara lite dyrare) så finns ju Sigma tex.
    Malin Wengdahl

    2013-08-27 | 19:40:12
    Bloggadress: http://tennisryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här: